Thursday, March 3, 2011

yang maha esa sentiasa berada dengan hamba-NYA

akal yg blom matang...
dan tdak mmpu buat kputusan...




mse tu aku umur 10 tahun...
mmg biase la tiap2 ptg msti main dgn jiran2 kan.. *bahu terangkat
tpi aku pelik mse ptg tu knape tk de sorang bdak pn yg maen...
dorang da kena mrah ke sbab mncing kt parit smalam...
tk kan la tk bole kluar trus...

smpai aku bosan ddok sorang kt taman...
lpas je bberapa mnit...
aku nmpak ade rama2 bhai...
terbang mlayang plak tu... *macam bru kena black label
lpas tu aku kejar...
smpai dlam hutan blkang umah si mak bedah.... *mak bedah mne ntah
smbil aku leka kejar rama2 tadi tu tiba2 aku tgok keliling aku.. *mne rmah mak bedah
dgn hutan tebal gler mcam ni...
mcam mne aku nk blik...???
sribu prtnyaan dlam fkiran aku mse aku sesat...


aku buntu ni tk tau nk buat pe...
last2 aku tk blengah trus aku jerit...
mAAAAKKKkkk!!!!!!!!!!!! tlong adk...!!! *tidak trkira aku jerit
mk mcam mne adk nk blik.....??
tk kan adk mati kt sini mak..??
aku mnangis mse tu.... *biase la bdak2..


aku da tk bole pkir aku trus lari crik jlan kluar.. *rmah mak bedah
mne ni??? mcam mne bole tk de... hri da nk mlam...!!
aku pnat brlari aku trus crik tmpat ddok... *btg klape
mcam mne ni..??
da pkol 6.45 ni.. *smbil tgok jam nangis2..
lpas je bbrapa mnit aku brenti mnangis....


smpai aku trdgar bunyi azan berkumandang....
da pkol 7 lbih ke..? *soal hati smbil tgok jam
apbila dgr je azan aku mnjawab laungan azan tu...
stelah hbis azan...~~~


whai ank kecil...
mngapa engkau brada di sini..??
apakah mak kau tdak rsau..??
*seorang tua yg brsuara di blakangku 
*brpkaian jubah putih..


wwooo!!!! *mmg trpranjat aku mse tu...
eh dari mne dtg ni.. 
mak aku ckap klau tk knal jgan lyan...
klau tk lyan ckap aku smbong plak.. *hati ku brsuare
sye kejar rama2 bsar tadi tok... sye kejar smpai sane tadi... *smbil tgn mnunjuk
mcam mne sye nk blik tok..?? mk sye msti rsaukan sye...


sabar ank kecil...
allah sntiase brade di sisi hambenye...
kau brdoa jela byak2...
insya allah kau akn selamat... *jwab si tua tu...


brdoa..???
tpi bgaimna..??? *smbil pusing ke arah si tua..

tibe...
lenyap si tua tu...


org..??
hantu..??
syaitan..??
tak kan lah.... *mkin pening  kpale aku dlam ketakutan...


klau hantu jahat... *kpale bdak2 mcam ni lah
msti org tu... 

aku cube brdoa...
ya allah...
engkau tnjukkan lah jalan kluar dripade hutan ni...
aku nk balik....
mak aku risau.... *mngadu pade yg esa..
amin.. *dua tpak tgn mnyapu muka


lpas tu....
satu chaya kluar di sebalik pkok...
aku tgok ttpi sgt silau chaya nye.. *lengan mnutup pndangan...


lalu ade suara yg brbunyi....


ko da tk reti nk bngun ke!!!!! *suara pmpuan
matahri da atas kpale ni hah!! *smbil mnyelak langsir...

mak!!!
shit!!!
mimpi rpnye...
haram btol.. *smbil mnggeleng kpale...
mak ni kcau la...!!!
org mmpi best tadi... *mrungut


sbelom ko mmpi sdap baek mak kjut kan ko.. *eh ber meaning pulak
pegi mndi sane!!!


hahahhahahaa....
----> laen kali nk tidur basuh kaki.. *nenek aku pesan
----> jgan kcau bnatang.. kan da dpt.... tu pn nsib baek mmpi...


No comments:

Post a Comment