Saturday, March 17, 2012

cuma itu yang ku pilih...

si pengalaman itu mengolahkan cerita

kehadiran cerita ini sememang nya sangat behubung kait dengan aku..
hanya santapan untuk anda-anda semua....
cerita ini di berikan tajuk "perbezaan antara fakta dan pengalaman" cerita ini sering di angkat oleh remaja-remaja yang akan ke dunia pekerjaan,perkahwinan dan banyak lagi tetapi yang aku tahu sebab utama nya ialah lebih membuatkan diri kita menjadi matang.. mesej yang ingin aku sampaikan ialah di dalam cerita ini melibatkan beberapa pihak yang hidup nya berdasarkan fakta dan pengalaman... hidup seseorang fakta,,, mereka hidup berdasarkan akikel,internet maklumat-maklumat dunia dan mereka hanya mampu membayangkan sahaja dan akan menyampaikan kepada masyarakat-masyarakat.. tetapi berbanding dengan seseorang yang hidup berdasarkan pengalaman ini mereka hidup dengan menggunakan apa yang mereka buat,apa yang mereka alami dan bukan setakat dapat membayangkan, mereka juga dapat merasai peristiwa-peristiwa yang susah untuk mereka lupakan..kelihatannya aku ingin memanjangkan cerita percintaan bukan..? kali ini bukan masalah cinta atau sayang yang akan aku olah kan.. seorang pembaca setia aku mulut nya tidak duduk diam kerana bosan membaca artikel aku mengenai cinta.. wal hal ade mesej yang tersirat di setiap entry aku tetapi malang nya dia tidak berjaya untuk menghabiskan bacaan nya.. tetapi kali ini di sebabkan dia aku akan cuba mengolah cerita tanpa tentang cinta.. aku ingin melihat sama ada dia berjaya atau tidak... mari kita berbalik kepada point utama... aku suka menghabiskan masa bersama orang yang berpengalaman kerana mereka boleh membuatkan aku berfikir secara jauh dan berfikir secara terbuka.. aku tidak mengatakan bahawa hidup berdasarkan fakta itu salah tetapi bagi aku hidup berdasarkan fakta itu amat membosankan kerana tidak semua manusia yang minat membaca tentang fakta mereka lebih suka mendengar.. jadi aku fikir kita boleh mendengar tetapi lebih baik mendengar daripada orang yang berpengalaman... kadang kala orang yang memberitahu tentang fakta-fakta ini tidak semua fakta itu betul..
apabila seseorang yang membawa fakta untuk menceritakan kepada orang lain fakta itu akan berubah apabila ia bertukar pihak..
dan di dalam situasi ini aku akan memberikan bayangan kepada anda-anda semua...
dua pihak yang hidup berdasarkan fakta dan pengalaman duduk di satu meja... datang nya seseorang yang ingin tahu tentang sesuatu.. pelbagai persoalan yang di ajukan oleh si fakta tadi tetapi si fakta itu hanya mampu berikan jawapan dengan bayangan yang tidak memuaskan pada seseorang itu tadi.. apabila si pengalaman mula bersuara seseorang yang bertanya itu tadi mula tergamam kerana dia telah di berikan satu bayangan yang cukup sempurna dan lengkap...

-------> point utama yang ingin aku sampaikan ialah yang paling hebat di dalam situasi ini adalah seseorang yang bertanya itu tadi kerana dalam satu masa dia telah mendapat satu fakta dan banyak pengalaman dan bayangan yang sempurna...
ini cuma cerita aku yang berdasarkan pengalaman aku terpulang kepada mereka yang ingin percaya...
mohon maaf dari pihak aku kepada anda-anda semua...
assalamualaikum..

2 comments: