Thursday, April 5, 2012

aku masih ada tuhan

kami berebut untuk menuju ke jalan lurus tetapi mereka..???


ppuuiih! air yang telan aku telah keluar kembali dari rongga anak tekak kerana mendapat satu tawaran yang menarik daripada seorang kawan yang bernada "aku ade perempuan baik (bohsia) untuk kau, kalau kau nak pakai contact aku, untuk member-member je aku bagi" adakah ini yang di katakan hadiah..?? berfikir dua kali semasa aku membaca petikan ini dan aku menggerakkan mata aku untuk membaca sekali lagi sama ada betul atau tidak tawaran ini... genetik-genetik di badan aku mengalir selepas membaca. agak lama untuk aku memberi feedback.. selepas satu penghantaran maklumat yang lengkap sampai di akal aku ini, aku hanya memberikan jawapan "sorry kawan aku masih mempunyai tuhan, yess memang aku jahat tetapi tidak terlintas sehingga mengambil maruah kaum hawa" si kawan hanya membalas "tak pela" sungguh mengecewakan kerana ada yang sanggup menawarkan hadiah yang sebegitu rupa. itu bukan hadiah bahalol! itu adalah salah satu pasport untuk membolehkan diri kau ke neraka. tidak semestinya beragama islam sahaja yang menolak permintaan kau, mereka-mereka yang dari beragama lain akan berfikir hangus-hangus untuk menerima tawaran ini kerana tidak semua yang berfikiran seperti kau. dengan sekelip mata kau telah mengaibkan wanita tersebut. jika kau telah mendapatkan maruah nya janganlah engkau sebarkan cerita wanita tersebut kerana satu saat sahaja kau membuka mulut tentang wanita tersebut, dengan tidak sengaja wanita itu di cop sebagai 'perempuan murahan'.. akan aku berdoa dengan tuhanku supaya kau akan menuju ke jalan betul.
cerita ini hanya rekaan tetapi agak selalu cerita ini melintas di telinga kita.
hargai wanita jika anda benci wanita sekalipun.
kepercayaan mereka tidak akan hilang untuk anda tetapi mereka akan kehilangan kepercayaan kerana anda
berundur dari entry ini dengan mohon maaf dari aku..
assalamualaikum...

No comments:

Post a Comment