Tuesday, January 29, 2013

berpayungkan daun semalu....

tekun aku melihat kipas ini berpusing... pitam mata aku... pappp!! datang satu kisah di dalam memori otak ku yang telah bersarang... aku naikkan ia sebagai cerita di tahap teratas... aku ada satu kawan yang pernah menceritakan cerita nya... nampak bodoh cara penyampaian cerita itu tapi aku dapat bayangkan cerita itu memang memberi impak yang besar dan boleh mendatangkan insomniac...seperti kau meminum kopi yang di letak 15 sudu di campur bersama air sejuk tanpa gula... jelek bukan rasanya.... kopi pak belalang... "dah dia cakap dia nak pegi kat lelaki tu balik, aku pun lepaskan jela.. nak tengok sangat sapa punya kepala besar macam alien.. hahahaha" nampak bodoh bukan cara penyampaiannya... tapi aku layangkan satu soalan pada kawan itu.... "kau nangis tak.?".... reaksi wajah kawan itu berubah seperti di acukan pistol magnum tepat di mata kiri... "aku nangis arr beb"... selamba dan tajam terasa di hati nya semasa menjawab...aku pun hanya "hehh"... "muka ganas beb tapi jiwa tumbuh pokok semalu.. time sedap kembang time kecewa tutup" si kawan itu lemparkan senyuman dan berikan satu pukulan soalan yang aku tidak menjangka... "kalau awek kau keluar dengan lelaki lain pastu pegang tangan, apa kau rasa"  imaginasi aku terus berubah dan membayangkan dengan apa soalan si kawan tadi... wow... masa itu aku rasa cara penyampaian nya nampak bodoh tetapi memberikan impak yang mendalam...dengan tenang aku cuba menjawab.. "aku bersyukur sebab allah telah tunjukkan aku perkara yang betul" sememang nya jawapan di mulut aku ini tidak sama di dalam hati.... sama juga seperti mereka... mereka juga ingin memberikan jawapan yang tidak memalukan...
aku hanya sekadar mengolah cerita yang pernah masuk ke ruang pendengaran aku... banyak lagi yang tersimpan di dalam memori ini cuma aku tidak tahu di dalam file mana yang aku letakkan... setelah aku ingat aku cuba susunkan ayat untuk kamu dan mereka semua... ku pohon dan ku susun sepuluh jari kepada mereka yang terasa hati... dengan kalimah laaa ilaaa haa illallah... assalamualaikum...

No comments:

Post a Comment