Thursday, January 31, 2013

kita sama ade sepuluh jari..

ek eleh baru tak de duit da merungut.. kecoh laa kau! kau cakap senang sebab kau anak orang senang... dalam dompet pun duit yang berlipat-lipat duit 100... kalau macam aku ni duit rm1 pun susah aku nak lipatkan... hidup kau dengan aku jauh berbeza tapi di sebabkan perkataan KAWAN kita jadi rapat... bukan macam mereka... ada kawan tapi susah mereka di lupa senang mereka di cari... bila kita di angkat masa tu la kawan turut serta.. tapi bila kita di junam secara automatik perkataan kawan itu hilang betul... mengapa..? sebab ini lumrah dunia... yang betul nama KAWAN ialah... Allah, ibu bapa, adik beradik dan isteri... awek..? mungkin ye kalau sudah menjadi wanita hati mereka.... 4 inilah baru kawan... apabila kitta di julang mereka ada dan apabila di junam mereka sentiasa ada di sisi kita... awek..? mungkin ada di sisi tapi dia hanya tlong dengan kata-kata... (maaf si manis,, aku tidak tujukan ini untuk mu) ada juga kawan yang betul-betul KAWAN... tetapi mungkin susah untuk di cari... "zaman ini zaman duit.. senangkan diri kau dulu" (jeritan syaitan) zaman ini bukan zaman duit... zaman ini akan berakhir... ini sekadar pengalaman aku.. jika ada yang salah atau ada lagi besar pengalaman nya.. aku mohon untuk di kongsi.. dengan kalimah laaa ilaa haa illallah.... assalamualaikum


kita sama yang beza adalah sifat mereka
                                    


No comments:

Post a Comment