Sunday, January 27, 2013

sama juga seperti semut dan lalat...

tengok tajuk serupa bebal tetapi aku cuba untuk mengolahkan ini cerita.. mereka kata yang mereka ni nampak bahagia, ada juga mereka kata yang mereka ni nampak senang.. tetapi senyuman mereka tidak same seperti hati mereka.. kau tengok semut.. mereka cakap semut ni bagus kan dala kecik mesti dapat masuk tempat sempit... kalau kau da cakap macam tu kenapa kau marah semut masuk dalam bekas gula kau... kesiannya nye lalat kerana tanpa pujian sering terima kutukan tetapi meninggalkan parut pada manusia turun-temurun sehingga ke hari ini... mereka mesti fikir yang tajuk kat atas tu macam bingai je kan... ye memang betul bingai... bila-bila masa mereka boleh jadi senang dan bila-bila masa mereka bole jadi susah.. hidup ini roller coaster laa kawan... kekadang kau kat atas dan aku kat bawah... kekadang juga kau kat bawah dan aku kat atas tetapi jangan sampai mereka yang duduk di bawah selamanya... memang orang cakap... "wah bahagia nya kau jenab" tetapi itu yang kau nampak bahagia nya si jenab tu... yang kau tak nampak..??? haaaaa.... ada mereka suka memberita dan ada juga mereka suka menyimpan.... dan orang yang menyimpan tu yang bahaya sebenar nya... simpan-simpan lepas tu dah benak dia telan... kalau semua boleh telan tak pe ini dia muntahkan balik kat muka kau... kan kena.... aku hanya bercerita pergerakkan bumi dan perangai manusia pada masa kini... cerita ini hanya aku mengorek dari pengalaman yang sudah lama tersimpan... dengan kalimah laaailaa haa illallah.... assalamualaikum.....



their smile
IS NOT SAME AS


their heart



No comments:

Post a Comment