Monday, January 28, 2013

selangkah sebelum ke liang lahad




gguuurrppp... aahhhhh... indah nye masa kehausan ini air mengalir di tekak mereka.. lama aku merenung skrin putih... sambil kedua tangan di atas papan kunci... satu adrenalin menyerap masuk... mengingatkan aku pada peristiwa kehilangan masyarakat di tanah yang subur ini... ini bukan cerita kita... ini cerita mereka yang nyata... #1.. "heyy kau tua, mulut jaga sikit laa... kau tu da tua tinggal tunggu time je" yessss tersentap sekejap aku ... memang die tua tapi belum comfirm die jalan dulu... sila berfikir sebelum menghembus ayat di mulut jangan jadi ayat itu adalah hembusan terakhir kau... setua tua mereka kau kena tahu yang mereka lagi banyak pengalaman daripada kau... "OLD means orang lama derr" lu tau ape...  #2 bebaru ni aku telah menziarahi makhluk Allah yang ingin di usung ke liang lahad.... pernah mereka terfikir bagaimana azab nya apabila datang the greats is Mungkar and Nangkir dengan soalan-soalan beliau... semasa nazak akan datang wakil rakyat yang paling di geruni makhluk is Izrail yang akan jalankan kerja nya... semasa itu ada air mata yang ikhlas dan ada air mata yang palsu keluar dari mata mereka... kesedihan itu akan datang semasa pergi nya kau wahai si mati... selepas mereka meninggalkan kau wahai si mati dari liang lahad itu.. kau akan keseorang tanpa teman... hanya amalan yang kau perlukan... dan aku hanya mengingatkan diri ini dan pada mereka semua untuk cari cahaya bukan kegelapan yang kau perlukan... ini cerita dia bukan hanya rekaan... tetapi hanya kau dan mereka yang boleh mentafsir dan menilai... aku tidak berniat untuk mengecilkan hati mereka-mereka... jika ada yang terasa hatinya ku tepuk 10 jari mohon maaf... dengan kalimah laaa ilaaa haa illallah..... assalamualaikum...






No comments:

Post a Comment