Wednesday, February 6, 2013

BUNYI tidak pernah tidur...

betul... betul kata mereka... satu benda yang tak pernah tidur adalah "bunyi"... tak percaya..? cuba kau senyap untuk sebentar dan mesti kau akan dengar "bunyi".. tak kira laa ape bunyi pun... sebab itu "bunyi" itu tidak sesekali tidur... ia sama seperti dosa... sekarang..!!

terbentang luas alam ini...
telah di cipta cantik dan sempurna oleh-Nya...
tetapi manusia akhir zaman telah memusnahkan...
datang nya dari maksiat, zina....
ia lebih laju dari air sungai yang mengalir deras...


betul... sekali lagi betul..! dosa pun turut duduk di carta atas sama dengan bunyi... tetapi aku menaip kali ini bukan untuk memanjang cerita dosa dari maksiat atau zina.. undian paling banyak pada perjalanan carita masa kini adalah...... dosa yang datangnya dari kesakitan hati... masyaallah... itu sakit...aku pernah merasakan seperti kau mati tercekik nafas kau sendiri... baik hati wanita mahupun hati lelaki... jadi, tidak mustahil lah jika mereka bercerita bahawa kesakitan hati itu sungguh memedihkan...

hati...
berhati-hati harap dari kau...
sukar di lihat tetapi ia mampu di rasa...
hanya hati dapat di rasa oleh hati...
keistimewaan kau tidak boleh di tandingi....
walaupun mereka lengkap dengan anggota lain...
tetapi berkata lah kau wahai hati "ahh malas pulak aku"
secara automatik anggota badan kau lumpuh..
di situ nampak kehebatan kau...

mengapa mesti mereka yang menyakitkan hati.. sungguh pun itu lumrah dunia tetapi mengapa hati yang terpilih... ya mungkin ujian sang pencipta... aku akui itu... mengapa mesti ada jawapan "alaaah bukan jodoh aku" yess bukan jodoh tetapi masa mereka sudah memegang hati itu mengapa mereka janji pada hati.. bingai sungguh kalau di dengar "saya janji akan nikahi awak, kalau lah awk jodoh saya" heyy berhenti laaa kalau kau tak boleh nak buat.... yess kekadang salah itu datang daripada pihak yang lagi satu betul... aku akui lagi sekali yang itu memang lumrah kerana manusia tidak boleh lari dari kesilapan... walaupun aku jumpa hati yang lain sekalipun aku tetap akan pegang hati yang lama (kau punya si manis)... aku memang tidak terbaik dalam mengolah cerita ini tetapi jika ada yang lebih luas pengalamannya harap di kongsi dan boleh di perbetulkan insyaallah... aku akhiri olahan ini dengan laa ilaa haa illallah...
assalamualaikum....

2 comments: