Sunday, February 3, 2013

hilang satu warna pelangi... kejam pemikiran mereka..

7 bukan... ya 7... cuba kau padamkan warna biru... yaa kebiasaannya warna pelangi itu yang dari jauh nya mesti menyerlah kebiruan dahulu...ini hanya di mata aku sahaja.... tetapi warna biru sekarang kau telah padamkan... aku terasa seperti biol memikirkan adakah itu pelangi... perkara bodoh telah menyentap di rongga akal aku sehingga aku ingin pergi mewarnai warna biru itu kembali.. yaaa! aku tidak mampu lakukan seperti itu.. hanya angan mat jenin yang bodoh sekadar untuk si bodoh...

hari ini kau masih lihat aku ketawa bukan.. hari ini kau lihat aku tersenyum bukan.. hari ini juga kau lihat aku gembira bukan... jika pelangi itu mempunyai simpang, aku tidak sesekali membelok ke kanan atau ke kiri...
sebab kau masih berada di depan.. jika benar pelangi itu mempunyai simpang dan aku pun cuba membelok ke kiri atau ke kanan... kau tahu apa jadi wahai manis... jika aku ke kiri secara automatik nya senyum ku lenyap... jika aku cuba ke kanan dengan tidak sengaja ketawa aku pupus.. dan jika aku tidak ke kiri atau ke kanan akhir nya aku kebelakang kau tahu apa jadi wahai manis... aku akan menjadi sedih...sebab itu aku masih ke hadapan jika aku di atas pelangi yang bersimpang.. kerana kau tetap berdiri di hadapan aku....

mereka kata "kau bukannya di gelanggang yang penontonnya sedang melaungkan nama kau"... itu aku tahu.. tetapi ini cerita aku bukan cerita mereka... aku lebih suka meluahkan di skrin putih daripada meluahkan dengan manusia yang kejam dengan cara pemikiran... makin rancak aku mengemas kini blog mengenai cinta..
jika kau lihat dengan hatimu kau nampak apa yang ingin aku sampaikan... ini bukan cinta... ini keadaan dunia semasa yang tua...

Assalamualaikum...

No comments:

Post a Comment