Tuesday, February 5, 2013

kita sama-sama yang rasa


kebahagian..                       
senyum sama rupanya...
rambut sama warnanya...
hati sama bentuknya..
jari sama bilangannya...

yang membezakan adalah cara penjagaannya.. kebahagian tidak setiap hari datang pada diri mereka.. mempunyai dua elemen kebahagian yang boleh di adaptasikan bagi aku.. kebahagian di dalam kesedihan dan kebahagian di dalam kegembiraan... indah nya hidup mereka apabila mendapat kebahagian di dalam kesedihan... ia boleh di definisikan seperti mereka sedang bersedih di atas sejadah yang terbentang ketika taubat mereka... tidak semua yang mampu mendapat kebahagian seperti ini...
                                                                          
mengalir air matanya..                                
di ikuti dosanya...
di atas sejadah yang terbentang...
di hadapan sang pencipta....                                
"aku berdosa,aku berdosa"
hati yang keras boleh lemah-gemalai...



kebahagian....
kegembiraanku kita sama-sama rasa...
kau bahagia aku bahagia...
kejayaan aku di beri oleh-Nya...
alhamdulillah....

kebahagian di dalam kegembiraan bukan setiap padi mengejutkan kita... hanya hari-hari tertentu ia datang.. ada individu yang mengalami kebahagian semacam ini dengan lamanya... ada yang hanya beberapa minit ...
harap di sambut dengan elok-elok nya jika ia datang kepada kau... keadaan ini laa yang selalu mereka simpan di ruang-ruang saraf otak mereka...

#kebahagian sesama kita rasa tetapi yang membezakan adalah cara mereka menyambutnya...
Laaa Ilaaa Haa ILLALLAH.....

No comments:

Post a Comment