Tuesday, October 1, 2013

Nilai harta itu

Bole di difinisikan sebagai "amat bernilai bagi aku walaupun seburuk pada pandangan mereka yang tidak tahu menilai".. Kita manusia bukan haiwan atau si gila yang berada di tepi jalan tanpa daya fikir yang bagus.. Sejauh mana buruk dia aku nampak kecantikkan dia sungguh dekat.. Harta apa yang mereka cari itu penghujung nya adalah rusuk kiri juga yang di beli untuk pelengkap hidup.. Aku tidak sesempurna seperti imam-imam yang kau kenal atau kau tahu.. Akan tetapi in shaa allah yang berada di hadapan kau ketika solat itu adalah lelaki yang tidak sempurna ini.. Ilmuku tidak setinggi iman syafie yang mampu menghafal 30 juz al-quran semasa perjalanannya berhijrah.. Tetapi in shaa allah dengan ilmu yang aku ada ini aku cuba mendorong kau agar kau dapat merasa bau wangian syurga allah.. Harta yang aku ingin beli ini tidak ternilai harga nya... DIA mampu beri aku hampir segala-galanya yang aku mahukan kelak... Dengan lafaz bismillah sebelum "aku terima nikah" dan beserta sujud syukur aku tutupkan untuk upacara lafaz aku.. Seburuk-buruk pandangan mereka terdapat keindahan pada pandangan aku terhadap kau... Terima kasih harta...

(Part 6)



No comments:

Post a Comment