Saturday, December 28, 2013

semua sekali di tarik kembali

bila teringat cerita kita dulu-dulu pasti rasa terharu dan malu... itu belum imbasan yang lalu... pasti nya bukan satu... ia mungkin bertalu-talu... terkadang kenangan pahit itu membuat kita menjadi kaku... di sebabkan ada nya kamu aku menjadi seperti hero cerita hantu.... kerana ada nya kamu aku mampu hadapi seolah-olah aku tahu.... walaupun susah aku cuba dulu...

yakini lah pada hati bahawa aku tidak pernah lari daripada memandang kau.... mungkin kau lihat pada diri aku ini terdapat dua jalan... tetapi pada aku jalan pertama aku lalu itu ada diri mu.... dan jalan kedua itu aku lalu aku cuba mengangkat kamu... jalan pertama aku berjanji.... jalan kedua aku tunaikan janji.... mungkin aku tidak mampu menjadi romantik atau sweet seperti hero dalam drama-drama melayu... maafkan aku ya... tapi aku cuba menjadi sweet seperti gula melaka yang sekali kau makan akan kau ingat rasa nya....

kenangan yang kita ada ini kita cuba imbas sebelum tidur.... kenal kau seperti memberi seribu perubahan dalam hidup aku yang tidak terurus ini..tidak mengapa... susah aku dan kau biar di letak dalam fikiran aku... aku hanya mahu kau tersenyum sahaja... senyuman kau itu adalah pahala bagiku... jika kau tersenyum itu bermakna kau suka apa yang aku lakukan..... subahanallah.... aku sayang kau nurul shafiqah binti adwan,,,,



Saturday, December 21, 2013

tersimpul beribu senyuman

tidak pernah kecewa... tidak pernah sedih... tidak pernah terluka... semua yang buruk-buruk itu tidak pernah rasa sejak kenal wanita itu... selalu di layangkan soalan seperti itu... tak bosan ke..?? tak menyesal ke..kalau rasa itu ada, dari awal tidak pandang pun wanita itu.... aku percaya dengan kebesaran ilahi... hanya berdoa semoga perkahwinan awal ini biar di susuri dengan beribu kebahagian dan hikmah nya.... tak pernah pun mengeluh walaupun wanita itu banyak kekurangan... hanya mampu menyimpul senyuman yang beribu supaya wanita itu bahagia... hakikat nya memang aku bahagia dapat hidup bersama wanita yang cantik dan comel... *jangan senyum nanti orang nampak... wanita itu menjadi teman tidurku.. aku bersyukur kepada allah swt yang telah memberikan aku jodoh yang sesuai... teringat zaman dulu kala... rasa seronok bila tengok pengantin kat pelamin... buat kenduri... rasa teringin nak kawin awal tapi tiada wanita pilihan.... walaupun hanya 3 bulan sahaja perkenalan... nak cakap 3 bulan tu tak de rase sayang memang tipu la kan... tak sampai sebulan... 2 minggu je dah rasa selasa kalau dengan wanita itu... rasa senang je... kalau di ingatkan bertemu buat pertama kali nya.... mesti akan ketawa.... *tak sangka pulak abang jodoh sayang... padahal dulu selalu bergadoh.... itu laa jodoh... tula dulu cakap tak suke laaa ape laaa kan,,,, sekarang laki ni laa yang peluk kau tiap malam.... laki ni yang kau benci dulu sampai tanya dengan jiran depan umah yang aku ni ada tak kat umah... kalau ada kau malas nak datang... sekarang tak payah nak datang.. dah duduk sebilik pun....hahaha.... abang harap sayang bahagia hidup dengan abang ye,,, jangan senyum sorang pulak kalau baca ni...hehehe... abang sayang awak nurul.... i love my wife.....